TALLER DE METEOROLOGIA 💥✨🎈

EXPERIMENTS💥

L'ATMOSFERA 🔵

1- La ampolla i la bola de paper: El Cesc va fer que alguns companys bufesin una ampolla ab una boleta de paper, el objectiu era bufar la boleta i posar-la dins de l'ampolla pero ningú va poder perquè l'ampolla estaba plena d'aire, el que ens volia explicar era que l'aire està a tot els llocs, aquest experiment no ho havia vist mai.
2- EL got, la espelma, l'aigua i el plat: El nostre profesor va portar a classe un got, una espelma, i un plat amb aigua, va encendre la espelma, la va posar damunt del plat amb aigua i va posar el got damunt, i la espelma es va apagar i va pujar un 20% d'aigua perquè abans de posar el got hi havia un 20% d'aire i quan ho am posar l'aigua va ocupar el que ocupava.
                                                                                       m          ñññññññññññññññññññññññññññññññññk


3- L'embut: El Cesc va possar una ampolla buida i va posar un emput damunt amb plastelina per què no sorti l'aire,  va ntentar possar aigua, però no es podia, va fer un forat a la plastelina on va sortir l'aire i si que es podia possar l'agua dins de la ampolla.

4-L'ampolla i el globo: El profesor va possar dins d'una ampolla un globo, va agafar voluntris i quan ell deia que s'infli e l globo s'inflava en canvi quan deia que no no. Després d'una estona vam veure que l'ampolla tenia un furat i quan ho tapava no s'inflava el globo, però quan deixava passar l'aire el globo s'inflava dins de l'ampolla.

L'OBSRVATORE METEOROLÒGIC👀

5- HIGRÒMETRE:Aquest higròmetre serveix per saber la humitat d'on estàs, per això necessites: cabell natural d'una persona o cavall, cartó, chinchetes, celo, cola, imprimir algún personatge que tingui dos braços, tisores, un pal de fusta i decoracions. Expemple:

Termometre______________________Temperatura

Pluviometre_______________________Quantitat de pluja

Higròmetre/ Psicròmetre____________________Humitat 

    
        Baròmetre______________________Pressió atmosfèrica 

Anemòmetre_____________________Força del vent

Penell____________________La direcció del vent 

ACCIÓ SOLAR🌟

6- Els Pols amb globo: El nostre mestre Cesc va inflar un globo i amb una llanterna ens va demostrar perque en els pols no hi ha tanta calor i és perquè la llum del Sol no està concentrada  en el pols, quan arriba als pols la llum és més "gran" perquè es reparteix, però es lo mateix que quan és més "petit" l'únic que quan està "petit es concentre més. I com els pols són un color clar fa que reboti l'Albedo 



7-Arc de Sant Martí: Vam anar al terrat del cola quan feia Sol vam possar un paper i un disc, el disc ho vam possar en un angle on es reflectava el sol i feiem que en la fulla sortís l'arc de Sant Martí.


8-El globo Albedo: Quan és un color clar l'albedo rebota, però quan és un color oscur l'abrorveix, per exemple: vam agafar dos globo un de cada color (blanc i negre), primer vam apuntar amb una lupa el globo blanc i vam esperar una estona i no passava res, després vam possar el globo negre i vam fer el mateix l'únic que després d'una estova va explutar per l'albedo. 


 LA PRESSIÓ ATMOSFERICA 👊

              ANTICICL0

                  +

      1013

          +

                                                 DEPRESIÓ

9- L'ou dur: El profe va portar una amopolla, cotó,  metxer, alcohol i ou dur, va possar al cotó alcohol, va encendre amb el metxer el cotó i ho va possar ràpid a l'ampolla després ràpid va possar l'ou dur a la boca de l'ampolla i va entrar sol dins de la amolla i l'ou va explotar.


10- Les llaunes: El Cesc va retallar unes palletes les va possar juntes en una taula, damunt va possar dues llaunes, i després va possar un altre palleta al mig de les llaunes, va soplar i les dues llaunes s'en van juntar per la pressió.


11- El got amb aigua: El proesor va rellenar un got amb aigua, va agafar com una tapa gran, la va possar a la boca del got i ho va girar i va agafar el got per la part inferior i l'aigua no es va caure.

 VENT💨

12- La caixa amb l'espelma: El profesor va agafar una caixa amb dos forats a cada costat, un estava a la adalt i l'altre a l'altre cosatat en la part de s baix i dos espelmes una petita i una gran, i les va encendre. Va possar la espelma petita dins de la caixa, l'altre la va possar en el forat d'un costat de la part inferior i el foc anava cap a dins de la caixa, després la va possar a l'altre forat de l'altre costat a la part superior i el foc anava cap a fora, peruè l'aire calent sempre va cap amunt i per això el foc reaccionava així.
13- La pilota que gira amb el pal: El nostre profe de socials va agafar una bola de tenia i va clavar un pal al mig i va possar una N a la part superior i una S en la part inferior va girar la bola i ens vam donar compte de que la S girava com la Terra en canvi la N girava al contrari, l'atmosfera igual, i ens van dir que el Nort gira al contrari del Sud.


14- El gobo: El profesor va inflar un globo, i quan l'inflava molt s'anava, després ho van inflar i el va atar i ens va preguntar... On hi ha més pressió din o fora del globo? Jo no sabia la resposta, però algú va dir fora i li va respondre que no perque al aire té molta presió perquè està molt apretat i fora té més lloc i està més separat.

      

                                                                                          ROSA DELS VENTS 

LA TEMPERATURA❗❕

15- La llauna saltarina: Vam possar aigua a un plat, una llauna damunt del plat amb aigua, vam escalfar la llauna amb un metxer i la llauna va començar a saltar, perquè l'aire calent ocupa més espai i fa ue la llauna saltí. 
16-Explota:

LA HUMITAT💧

17- LA PINYA: El Cesc ens va portar una pinya oberta, ens la vam anar passant, després ens va dir que ell la podia tancar sense tocar-la solament necessitava aigua, després se la va portar a casa seva amb aigua  i la va portar al cole i si que estava tancada del tot, i no va cambiar de pinya.




18-LA LLAUNA: Vam agarfar, una llauna, sal, gel i un plat, vam possar sal dins de a llauna, després gel, vam possar la llauna damunt del plat per no mujar la taula, a la llauna hi havía aigua per fora i el Cesc va preguntar si l'aigua era de dins, alguns dudavem molt i ens va dir que no era de fora, sinó que  cuan l'aire toca alguna cosa freda es condensa.

19-EL NÚVOL: Vam agafar una ampolla, un cap de suro, un inflador i remei de polls, vam possar una mica de remei de polls  a la ampolla, vam fer un mini forat al cap de suro i ho vam possar a l'ampolla, vampossar l'inflador al forat del cap de suro i vam començar a inflar la ampolla i quan no es podia més va sortir volant el cap de suro i de l'ampolla va sortir un núvol perque el remei de polls s'havía evaporat i després es va condensar i va fer el núvol.
















COM M'HAN EVALUAT??ಥ_ಥ🧐🤓

La veritat yo m'esforçat i m'hen sé tot l'únic que en l'examen el nervis... Pero si que he après moltes coses importants i la veritat m'han evaluat bastant bé ya sé que tinc que millorar encara més.

Comentarios

  1. nervis...... m'agradava això de posar imatges a un costat i a un altre el text....

    ResponderEliminar

Publicar un comentario

Entradas populares

MI 1r ESO